Kinderluisteren

Benieuwd naar antwoorden van jouw kind zelf, zodat je beter begrijpt wat er in hun speelt en wat ze nodig hebben in hun opgroeiende jaren. We luisteren graag voor je. Als je vragen hebt of als je klaar bent Kinderluisteren te verkennen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Ervaar het ‘Luisteren op afstand’ verschil

Kinderluisteren wordt ook wel intuitief luisteren/kinderfluisteren genoemd.
Je laat jouw kind aan het woord en hoort hun antwoord op jouw vragen.
Met de kinderluistertechniek ‘luisteren op afstand’ reis je langs hun beleving, issues die spelen en groeispurten die gemaakt worden. We verwonderen ons elke keer weer hoe kinderen staat te trappelen om hun antwoorden te delen.
Antwoorden die ze in de dagelijks leven niet duidelijk verteld krijgen, maar in een afstemming wel.

Wat wil jouw kind vertellen?

‘Luisteren op afstand’ is ontworpen om een ondersteunende en veilige omgeving te beiden aan jouw kind. Het heeft tot doel te horen hoe jouw kind zijn/haar leven ervaart. Dit kan bijvoorbeeld inhouden: frustratie, geboortetrauma, pesten, of niet lekker in je vel zitten. Gezien vanuit de kinderen zelf.

Welke ontwikkeling maakt jouw kind door?

Als jouw geliefde kind vast zit (op welke manier ook) biedt  ‘Luisteren op afstand’ het juiste ondersteuningsniveau om bepaalde patronen in denken of doen bewust te worden. Emoties vinden genezing en positieve aspecten die ze over het hoofd gezien worden openen zich.

Wat kunnen jullie doen?

In Kinderluisteren geven kinderen uiting aan de wensen en tips die ze voor jou, als ouder, hebben om lekkerder ‘in hun vel’ te zitten:  zowel fysiek, emotioneel als in sociale behoefte, leidend naar meer eigen en gelukkige jeugd.

Vaak gestelde vragen

Wat is Kinderluisteren?

Kinderluisteren is een op-afstand-afstemming ontworpen omdat sommige kinderproblemen in het dagelijks leven onoplosbaar lijken. We luisteren voorbij de alledaagse woorden die vaak aan het denken gekoppeld zijn. Hierdoor komen we met jouw kind tot de essentie van hoe zij hun leven ervaren en doorheen bewegen. Simpelweg omdat intuïtief contact op een natuurlijke wijze een zielscommunicatie op gang brengt.

Hoe weet ik of mijn zoon of dochter Kinderluisteren nodig heeft?

Heb je een onderbuikgevoel dat jouw kind niet lekker in zijn/haar vel zit, beweegt jouw kind door een emotionele tijd of heb je vragen over bijvoorbeeld gezondheid, het effect van de zwangerschap, geboorte, pesten, gezinssituatie of anders, dan kan Kinderluisteren heilzaam zijn. We zijn getraind om intuïtief de juiste veilige bedding en support te bieden, gebaseerd op jouw kinds (van baby tot aan tiener) behoefte.

Merkt mijn kind iets van het Kinderluisteren?

Ja, alhoewel het niet altijd is dat ze tijdens de afstemming iets merken, laten ze na het Kinderluisteren een diepgaande verandering van gedrag zien. Zeker als ze hierbij ondersteund worden door de ouders. Vandaar dat we na elk ‘Luisteren op afstand’ een verslag maken, die telefonisch of in de praktijk aan jou als ouder wordt teruggekoppeld.

Hoe ziet ‘Luisteren op afstand’ eruit?

We geloven in persoonlijke aandacht en stem vanaf de praktijk op een afgesproken moment af op jouw zoon/dochter. Jouw zoon/dochter kan thuis gewoon doen wat ze altijd doet. In het intuïtief contact creëren we eerst een veilige, ondersteunende ruimte, waarna we in nauw contact met jouw kind verschillende onderwerpen, routines en hulpvragen in zijn/haar leven langs gaan. We geven hierbij prioriteit aan het volgen van de wensen van jouw kind, zodat je alles eens ziet met een andere blik: die van jouw kind.

Hoe vaak kan ik Kinderluisteren aanvragen?

De ervaring is dat de antwoorden die de kinderen tijdens ‘Luisteren op afstand’ geven inzichtelijk, afgestemd en duidelijk zijn. Dat is helend en geeft rust en helderheid bij zowel het kind zelf als de ouders. Belangrijk is dat het effect van Kinderluisteren diepgaander is dan bij live-contact en dat de uitwerking van de afstemming nog weken/maanden doorwerkt bij je geliefden.

Wat als er al coaching of medische zorg voor jouw kind is?

Indien er lopende coaching of medische zorg aanwezig is, zullen we, in overleg, passend contact zoeken met betrokken partijen.

Ik hou ervan om naar kinderen te luisteren in betekenisvolle momenten in hun leven. Ze juist die luisterbedding te bieden waardoor stil staan en hun verhaal vertellen een veilige, diepe en helende belevenis is. Mijn rustige aanwezigheid, luisterkunde en intuïtie zorgen ervoor dat de afstemming voor je kind niet alleen veilig is maar ook ontspannen, inzichtelijk en effectief is. Ik wil jullie graag helpen (opnieuw) verbinding te maken met de schoonheid van jouw kind, of de blije levendigheid die vaak verborgen ligt onder dagelijkse strubbelingen, mogelijke geboortetrauma’s en ontwikkelingsvragen.

Ontdek Vandaag Hoe Wij De Beste Luisterzorg Aan Jouw Kind(eren) kunnen bieden.