Luistercursus

Ben je benieuwd naar de beginselen van luisteren? Want hoe luister je zonder dat je de weg kwijt raakt in het gesprek, er verwijdering ontstaat of je overspoeld wordt door emoties.

In deze luistercursus ontsluiten we de luister-basis, raak je thuis in bedding bieden en luisteren met een open midden.  Heb je een vraag, een afweging of ben je klaar om deze cursus te ontdekken, twijfel niet om contact met ons op te nemen.

Beleef de Luister-waarde

Het woord Luisteren resoneert bij velen, ook al weet je niet precies waar je door aangetrokken wordt. We weten eigenlijk ‘nooit’ wat er gebeurt als je vertraagt, luistert en in een gesprek op zoek gaat naar verdieping.

Luisteren gaat in die zin vooral over beleving, over doel loslaten en aandacht. Maar er zijn ook valkuilen, die ervoor kunnen zorgen dat je luisteren de volgende keer laat. In deze Luistercursus maak je een duik in de kracht van Luisteren en haar valkuilen. Of liever gezegd.. openingen.

Hoe We Cursus Geven

Uitdaging als sleutel

De Luistercursus is ontworpen om de luister-uitdagingen die we tegen komen bespreekbaar te maken alsook je te voorzien van de noodzakelijke ondersteuning en achtergrondtheorie. Hierdoor zorgen we dat Luisteren persoonlijk, comfortabel en verbindend blijft.

Bedding is de basis

De fundamentele stap in Luisteren is om inzicht te krijgen in de werking van Bedding. Dit kan inhouden: bedding creeren voor het verhaal/emotie, zonder oordeel kunnen luisteren en hoe bij jezelf blijft tijdens het luisteren.

Overall luisterervaring

De Luistercursus streeft naar een overall Luisterervaring, door zowel aandacht te geven aan de persoonlijke beleving als aan kennis en kunde, leidend tot een hogere kwaliteit van luisterkracht in jouw dagelijks leven.

Veel gestelde vragen

Wat is een Luistercursus?

De Luistercursus is een aanbod ontworpen om je de beginselen van luisteren te laten ervaren, want luisteren lijkt makkelijker dan het is.  In vijf cursus-dagdelen voorzien we je van een gedegen luisterbasis, zodat jouw kwaliteiten in communicatie verhoogt worden, terwijl je ook oog hebt voor jouw unieke onafhankelijkheid en waardigheid.

Hoe weet ik of ik een luistercursus nodig heb?

Als je je tijdens het luisteren regelmatig afvraagt wat de beste manier is om te reageren, geen ruimte voelt voor jezelf, je regelmatig overvallen voelt door een emotie of als je merkt dat jullie blijven praten, kan een luistercursus nuttig zijn. Wij zijn getraind om je de juiste niveau luistersupport te geven, zodat je luisteren weer als jouw kracht gaat zien.

Kan ik de Luistercursus aanpassen aan mijn persoonlijke behoeften?

Absoluut. We geloven in persoonlijke aandacht. In de Luistercursus werken we nauw samen met je om jouw vragen en nieuwsgierigheid te verbinden met de karakteristieken van onze Luistermethode. In vaststaande theorie blokken zullen we je ondersteunen om het luisteren te verkennen en nieuwe routines op te pakken.

Hoe ziet de Luistercursus eruit?

We bieden inzicht in vijf luisterbeginselen: Vertragen/stil worden, Holding Space, Waarnemen, Omarmen en Wijsheid horen, waardoor je een voedzame manier ontdekt om met je naasten en jezelf te communiceren.

Wat als ik al luisterervaring heb?

Deze luistercursus zorgt voor een basis niveau in Luisteren. In geval van luisterervaring of een verdiepende luisterwens kan het volgen van de Luisteropleiding of individueel aanbod een nuttig zijn. Bij twijfel, neem gerust contact met ons op om je overweging en/of vraag voor te leggen, zodat jouw luister-behoefte op een passende manier wordt vervuld.

Luistercursus zomer 2024 - online - dindsdagavond

dinsdag 17 december

Plaats: Zintre, Generaal Foulkesweg 37 in Wageningen
Tijd: 19.30 – 21.30 uur.

Ik hou ervan om mensen te leren luisteren door zeer betekenisvolle momenten in hun leven heen. Ze te laten ervaren dat juist luisteren naar een verhaal een veilige, diepe en helende belevenis geeft. Mijn rustige aanwezigheid, luisterkunde en intuïtie zorgen ervoor dat de luistercursus niet alleen veilig, maar ook enerverend, inzichtelijk en effectief is. Ik wil je graag helpen (opnieuw) verbinding te maken met jouw luisterkwaliteiten achter je huidige communicatie, of de grote  levendigheid die vaak verborgen ligt onder discussiëren, overtuigen en zorgen voor.

Contact Ons Vandaag Om Te Zien Hoe De Luistercursus past Bij Jou.