Luistercursus

Stel je voor dat je tijdens het luisteren niet in je hoofd zit, vast zit in een mening of je verantwoordelijkheid voelt voor een oplossing.

Dat je geen pijnlijke momenten van verwijdering, onbegrip meer hoeft te ervaren, maar jezelf omringt met luisterkwaliteit.

In deze luistercursus ontsluiten we een vernieuwende luisterwijze voor je, raak je thuis in de belangrijkste luisterschakels, waardoor je eindelijk die gesprekken voert, die je waard bent.  Zonder standaard zinnetjes als ‘ik begrijp hoe je je voelt’

Heb je een vraag, een afweging of ben je klaar om deze cursus te ontdekken, twijfel niet om contact met ons op te nemen.

Het doet pijn als jouw luisteren niet uit de verf komt.

Het woord Luisteren resoneert bij je.

Je past het dagelijks toe in gesprekken met je dierbaren. Met wisselend succes.

Je droomt over mooie verbindende gesprekken en bent moedig, nieuwsgierig en houdt van diepte in gesprekken.

Maar … je hebt geen les gekregen in luistervaardigheden op school. (wie wel ??)

Jouw luistertalent heb je zelf ontwikkeld, met geduld en tijd heb je van alles geprobeerd om meer uit je gesprekken te halen: langer luisteren, beter advies geven, extra cursussen gevolgd.

Je merkt ook valkuilen, die ervoor zorgen dat je luisteren de volgende keer laat. Waardoor jouw luistertalent niet uit de verf komt. En dat doet pijn.

In deze Luistercursus maak je een duik in de kracht van Luisteren en haar valkuilen. Of liever gezegd.. je ontdekt vernieuwende luisterschakels die je over het hoofd ziet.

Voel je je excited bij het idee ​​wat dit voor jouw luisteren zou kunnen veranderen?

Hoe We Cursus Geven

Uitdaging als sleutel

De Luistercursus is ontworpen om de luister-uitdagingen die we tegen komen bespreekbaar te maken alsook je te voorzien van de noodzakelijke ondersteuning en achtergrondtheorie. Hierdoor zorgen we dat Luisteren persoonlijk, comfortabel en verbindend blijft.

Bedding is de basis

De fundamentele stap in Luisteren is om inzicht te krijgen in de werking van Bedding. Dit kan inhouden: bedding creeren voor het verhaal/emotie, zonder oordeel kunnen luisteren en hoe bij jezelf blijft tijdens het luisteren.

Overall luisterervaring

De Luistercursus streeft naar een overall Luisterervaring, door zowel aandacht te geven aan de persoonlijke beleving als aan kennis en kunde, leidend tot een hogere kwaliteit van luisterkracht in jouw dagelijks leven.

Luisteren is voor mij:  doe rustig aan, adem uit en vertrouw op de schakels die ik geleerd heb, gevoeld, gedaan (of juist niet gedaan). Het geeft me echt een basis.

Esther

In de cursus gingen we aan de slag met hoe je de ander echt gehoord kunt laten voelen. Ik ben zo verrast, wat geeft dit een opluchting, verbinding, een fijn gevoel. Juist ook bij mezelf.

Karin

Veel gestelde vragen

Wat is een Luistercursus?

De Luistercursus is een aanbod ontworpen om jou de vernieuwing in het luisteren te laten ervaren, want luisteren lijkt makkelijker dan het is.  In vijf cursus-dagdelen voorzien we je van een essentiele luisterbasis, zodat jouw kwaliteiten in communicatie verhoogt worden, terwijl je ook oog hebt voor jouw unieke zelf, onafhankelijkheid en waardigheid.

Hoe weet ik of ik een luistercursus nodig heb?

Als je je tijdens het luisteren regelmatig afvraagt wat de beste manier is om te reageren, geen ruimte voelt voor jezelf, je regelmatig overvallen voelt door een emotie van de ander of als je merkt dat jullie blijven praten, kan een luistercursus nuttig zijn. Wij zijn getraind om je de juiste niveau luistersupport te geven, zodat je luisteren weer als jouw kracht gaat zien.

Kan ik de Luistercursus aanpassen aan mijn persoonlijke behoeften?

Absoluut. We geloven in persoonlijke aandacht. In de Luistercursus werken we nauw samen met je om jouw vragen en nieuwsgierigheid te verbinden met de karakteristieken van onze Luistermethode. In vaststaande theorie blokken zullen we je ondersteunen om het luisteren te verkennen en nieuwe routines op te pakken.

Hoe ziet de Luistercursus eruit?

We bieden inzicht in vijf luisterbeginselen: Vertragen/stil worden, Open Midden, Waarnemen, Omarmen en Wijsheid horen, waardoor je een voedzame manier ontdekt om met je naasten en jezelf te communiceren.

Wat als ik al luisterervaring heb?

Deze luistercursus zorgt voor een essentiele rust in Luisteren. Op elke laag. Met een verdiepende, persoonlijke, innerlijke  luisterwens kan het volgen van individueel aanbod een nuttig zijn. Bij twijfel, neem gerust contact met ons op om je overweging en/of vraag voor te leggen, zodat jouw luister-behoefte op een passende manier wordt vervuld.

ZOMER Luistercursus 2024 - online - dindsdagavond

dinsdag 2 juli
dinsdag 9 juli
dinsdag 6 augustus
dinsdag 13 augustus
dinsdag 20 augustus

Plaats: online via ZOOM (wordt opgenomen, zodat je later kunt nakijken)
Tijd: 19.30 – 21.00/21.30 uur

Luistercursus najaar 2024 - online dinsdagochtend

dinsdag 1 oktober
dinsdag 15 okt0ber
dinsdag 5 november
dinsdag 19 november
dinsdag 10 december

Plaats: online via ZOOM
Tijd: 10.00 – 12.00 uur

Luistercursus najaar 2024 - Wageningen dinsdagavond

dinsdag 8 oktober
dinsdag 22 oktober
dinsdag 12 november
dinsdag 3 december
dinsdag 17 december

Plaats: Zintre, Generaal Foulkesweg 37 in Wageningen
Tijd: 19.30 – 21.30 uur.

Bonus 1

De cursus bevat als bonus een persoonlijke feedback van mij. Je kunt een schets/beschrijving van een gesprek/situatie met je dierbare eenmalig aan me opsturen voor feedback/inspiratie. Ik stuur je een persoonlijk ingesproken bericht.

Ter waarde van € 90,00

Bonus 2: ontspanningsmeditatie

Luisteren vraagt om ruimte, ademruimte in jou. Deze luistercursus bevat als bonus een ingesproken adem-meditatie van Adem coach Annette Uiterdijk, die je verbindt met jouw adem, waardoor je in je lijf komt en zelfliefde ervaart.

Ter waarde van €35

Ik boek de luistercursus